یکی از مسائل مهم در حمایت از تولید ملی، اولویت گذاری و انتخاب صنایعی است که می تواند با سرعت بالاتری توسعه پایدار و مبتنی بر ارزش های بومی را سامان دهد. شعار جهانی فکر کن و محلی عمل کن باعث ایجاد واژه glocalozation در ادبیات کسب و کار شده است.

     صنایع فرهنگی گونه‌ای از صنایع خلاق هستند كه به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‌پردازند که ماهیت فرهنگی دارند و مخاطب آن‌ها جنبه‌های فرهنگی فرد و جامعه است. این صنایع که مواد اولیه آن ها از خلاقیت انسان شکل می گیرد، نه تنها بیشترین درآمدزایی و اشتغال زایی را دارند، بلکه از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی نیز بسیار مهم می باشند.

    این گروه  در نظر دارد با هدف توسعه فعالیت های خود نسبت به تاسیس “مرکز نواوری توسعه محتوای دیجیتال چارسوق”با تاکید بر ارائه محتوا و سرویسهای مشاوره، آموزشی، سرگرمی، کودک و نوجوان، گردشگری و … در فضای مجازی و رسانه ملی اقدام نماید. به همین منظور با راه اندازی مرکز مذکور اقدام به شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه، دریافت و ارزیابی طرح ها، نوآوری و توسعه محصول و خدمات، تجاری سازی و رونمایی سرویس های مربوط به محتوای دیجیتال، توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های هنر،تولید ، علوم انسانی و اجتماعی، برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی کوتاه مدت خصوصا بوت کمپ های مرتبط با زنجیره ارزش تولید محتوا، همچنین برگزاری سلسله نشست های تخصصی و تعاملات سازنده با فعالین و مسنولین این حوزه که زمینه ارتقاء فضای مجازی مناسب با هویت ایرانی – اسلامی فراهم خواهد آورد مورد تاکید می باشد. و نهایتا برنامه های منتخب در شبکه های رسانه ملی و فضای مجازی انتشار خواهد یافت. لذا چرخه کامل از تولید تا عرضه و تجاری سازی را با کمک فعالان و ذینفعان این حوزه فراهم می نماید و بستر تحول دیجیتال برای فرآیندها و محتواهای موجود می باشد.

    در این راستا رسالت کاهش هزینه ها با بکارگیری پلتفرم های تولید و عرضه محتوا، و همچنین امکانات استودیو مجازی در مراحل پیش تولید، تولید و پس از تولید محقق می گردد. همچنین استفاده از روش تولید محتوا توسط مخاطبان  و کاربران در پلتفرمهای آماده شده از دیگر روشهای این حوزه می باشد. رسالت افزایش درآمد نیز با به کارگیری ابداعات و نوآوری در تجاری سازی و معرفی آن در رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی و استفاده از مدل فروش به تعداد مخاطبان بیشمار با سود ناچیز می باشد که با توجه به بسترهای در دسترس امکان پذیر می باشد. با توجه به تفاوت فاحش نرخ تبدیل ارزهای خارجی، این مجموعه به عرضه محتوا برای مشتریان و مخاطبان خارج از کشور نیز اهتمام خواهد داشت.

    اهداف (2)